.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در اولین گردهمایی کیفی سازی نان در مازندران مطرح شد:
برگزاری جشنواره ملی خبازی های برتر استان
جشنواره ملی خبازی ها برتر استان برگزار می شود

 شمال نیوز: مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور با بیان اینکه جهت کیفیت بخشی به آرد و نان استان، طرح رتبه بندی خبازی ها ی استان در دستور کار قرار دارد گفت: در این راستا  به زودی، جشنواره ملی خبازی های برتر استان  برگزار خواهد شد.

رمضانعلی ملک در گردهمایی روسای اتحادیه خبازان شهرستانهای استان، مدیران کارخانه های آرد شهرستانها و مسئولین نمایندگی های غله شهرستانها که در ساری برگزار شد، اظهار داشت: هدف از این گردهمایی بیان چالش ها و مشکلات حوزه آرد و نان استان است تا با همکاری و هم افزایی در ارتقاء کیفیت نان استان گام های موثر برداشته شود.

وی افزود: وظایف و اختیارات در حوزه غله، آرد و نان کاملا مشخص بوده و ضرورت دارد این وظایف به نحو مطلوبی در دستور کار قرار گیرد.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور، با بیان اینکه در سالی که مزین به شعار همدلی و همزمانی است  استاندار مازندران نیز در ابتدای سال بر بهسازی خبازی ها، بهداشت نان و کیفی سازی آن از طریق همکاری و هم افزایی تاکید داشت.

ملک، اضافه نمود: همه واحدها خبازی ضمن استاندارد سازی ، باید در کیفی سازی نان و موضوع آموزش ، بهداشت مکان و اشخاص و پوشش یک فرم متصدیان خبازی  که مورد تاکید ما است در دستور کار قرار دهند.

وی، خاطر نشان کرد: مهمترین دلیل دولت در آزاد سازی ۲۰ درصد آرد افزایش کیفیت نان در سطح کشور بوده است که در رسیدن به این هدف بایستی کارخانه داران آرد استان، اتحادیه خبازان با مشارکت یکدیگر ما را در رسیدن به این هدف یاری کنند.

مدیر عامل شرکت غله  و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور، با اشاره به سفراخیر دکتر قنبری معاون وزیر جهاد کشاوزی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به استان ، یادآور شد:   معاون وزیر طی نشست  با استاندار و بازدید از بندر امیر آباد و سیلوی نکاء  اذعان داشت که مازندران از ظرفیت مناسبی در همه زمینه‌ها نظیر کشاورزی برخوردار است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

ملک افزود: در این سفر بر صدورمجوز برای ترانزیت غلات در بندر امیرآباد از سوی معاون وزیر تاکید شد  و قول مساعد داد تا مجوز صادرات آرد (واردات موقت و صادرات مجدد) از بندرامیرآباد از سوی وزارت جهادکشاورزی ارائه می‌شود.

وی، در بخش دیگری ابراز داشت: مازندران، می تواند در زمینه کیفیت عالی آرد و نان در کشور الگو و نمونه باشد که در این راستا برای آنکه مازندران پایلوت آرد و نان کشور شود قطعا به ابزار و اقدامات یکپارچه نیاز است تا این افتخار که کار سنگینی است در مازندران اجرایی شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور، در ادامه از اتحادیه خبازان استان خواست تا در یک اقدام مشترک آندسته از واحد های خبازی شهرستانها  را که در زمینه کیفیت نان در حد عالی هستند شناسایی و بحث کیفی سازی آرد و نان همه واحد های خبازی استان در دستور کار قرار گیرد.

ملک، با بیان اینکه در نشست معاون وزیر جهاد کشاورزی و استاندار مازندران ، این استان به عنوان پایلوت کیفی سازی آرد و نان تعیین شد اظهار داشت : ضرورت دارد اتحادیه خبازان شهرستانهای استان ،  آموزش متصدیان خبازی های را  به عنوان یک دستور العمل مورد توجه قرار دهند، و مشکلات و عملکرد این بخش را نیز به شرکت غله  منعکس کنند.

وی، در زنجیره آرد و نان ، نانوا ها را شریف ترین حلقه این زنجیر دانست و گفت: نظارت بر چگونگی عملکرد بر عهده اتحادیه خبازی ها است  وهر واحد خبازی که نان بی کیفیت به مشتریان عرضه کند اتحادیه متضرر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی، منطقه 2 کشور ، با اشاره به اینکه، مازندران خانه دوم ایرانیان است،  و همه ایرانیان در ایام نوروز و تعطیل سال به این استان مسافرت می کنند تصریح کرد: کیفیت نان باید در این استان در نوع خود بهترین باشد.

ملک، بر ضرورت همکاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران، در امر بهداشت نان و آرد در استان تاکید کرد و گفت: در این نشست ها به دنبال شناسایی مشکلات و چالش ها هستیم تا با همکاری دستگا ه ها ی متولی و اتحادیه خبازان و کارخانه داران آرد آنها را حل کرده تا هم استانی های عزیز نانی با کیفیت بر سر سفره های خود داشته باشند.

وی، افزود: کارخانه های آرد موظف هستند آرد با کیفیت به خبازی  تحویل دهند  و ما نیز به دنبال تحویل گندم استاندارد به کارخانه ها هستیم.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2کشور، با بیان اینکه با صدور مجوز صادرات آرد (واردات موقت و صادرات مجدد) از بندرامیرآباد از سوی وزارت جهادکشاورزی، اشتغالزایی در منطقه ایجاد خواهد شد افزود:  در این صورت با واردات موقت ، گندم با کیفیت از قزاقستان وارد  خواهد شد.

ملک ، به برنامه های  دیگر در دست اقدام در حوزه گندم ،آرد و نان اشاره کرد و گفت: بمنظور کیفی سازی نان و تشویق و ترغیب واحدهای نانوایی ، طرح درجه بندی واحدهای خبازی  در دستور کار ما قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد:  به زودی با اجرایی نمودن طرح رتبه بندی، جشنواره ی ملی تجلیل از خبازی های برتر را در استان برگزار خواهد شد.

رمضانعلی ملک با اشاره به اینکه 18 کارخانه تولید آرد در استان فعال می باشند اظهار داشت : این تعداد واحدهای تولید آرد باید پاسخگوی نیاز 4350 واحد خبازی و دیگر صنایع مرتبط در استان باشد از این رو صدور پروانه کسب و مجوز راه اندازی  واحد خبازی جدید بر اساس نیازسنجی هر شهرستان و روستا صورت گیرد.

وی، افزود: نانوایی های آزاد پز و دولتی با زمانبندی پخت نان به یکدیگر کمک کنند.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور، همچنین از خبازی های خواست در صورت دریافت آرد سبک با کارخانه مورد نظر تماس گرفته و مشکل را  پیگیری نمایند.

در این گردهمایی برخی از روسای اتحادیه های شهرستانها خواستار این شدند تا  انتخاب کارخانه تولید آرد از سوی خبازی ها صورت گیرد . همچنین، ایجاد فرمت نظرسنجی کیفیت نان توسط شرکت غله، تخصیص وام کم بهره به خبازی ها جهت بهسازی واحد ها از دیگر درخواست ها روسای اتحادیه ها و تعاونی ها حاضر در جلسه بود.

گفتنی است در این نشست سه ساعته ضمن تاکید بر کیفی سازی نان از سوی مدیرعامل شرکت غله، حاضران به بیان دیدگاه ها ، نظرات و پیشنهادات خود در امر کیفی سازی نان استان، صدور مجوز، آموزش خبازان، بهسازی واحدهای خبازی، بازنگری  نحوه تحویل آرد از سوی خبازی ها و ... پرداختند و مقرر شد اتحادیه خبازان هر شهرستان واحدهای خبازی  با نان کیفیت عالی را شناسایی و معرفی نمایند. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.104 seconds.